Навигация
Реклама

Архіпелаг Раджа-Ампат, Індонезія

Екватор, безлюдні острови, подорож на човні по океану ... Ні, це не сюжет з книжки про піратів, а план нашої експедиції. До речі, про піратів - вони тут теж є.

Архіпелаг Раджа-Ампат, як свідчив напис на рекламному плакаті, - це «останній рай на землі». Скелясті гори, порослі джунглями, виступають з смарагдового моря: типовий рекламний пейзаж про райське життя. Як і належить, дістатися сюди нелегко. Два авіаперельоту з Джакарти - і ось ми в Соронг, де вантажимося на паром, що йде на Вайгео, найбільший з островів архіпелагу Раджа-Ампат. Наше пригода починається.

Починається воно прямо в порту після прибуття. Потрібно перевантажити речі з порома в човен і застрибнути в неї самому. Висота невелика, але легка хвиля похитує човен туди-сюди ... Ех, була-ні була: стрибаю і навіть не промахувався. Дерев'яне суденце виглядає не зовсім відповідним для подорожі по океану, але впевненість капітана і пара потужних моторів розвіюють мої сумніви.

Наша мета - заповідні острови Ваяг , Розташовані біля самого екватора. Крім рейнджерів, що стежать за порядком в заповіднику, там немає людей. Електрики і зв'язку там теж немає, тому крім запасів провізії ми веземо з собою два бензинових генератора, щоб заряджати нашу апаратуру. По дорозі ми відвідаємо інші острови, на яких живуть люди.

По дорозі ми відвідаємо інші острови, на яких живуть люди

На ночівлю ми зупинилися в сімейному готелі «Піанемо» на островах Фам. Будиночки на палях в коралової лагуні, покриті пальмовим листям, виглядають дуже мальовничо. У воді плавають рибки і невеликі акули, яких підгодовують залишками їжі. У відлив в мангрових джунглях можна зустріти мулистих стрибунів - кумедних риб, схожих на помісь жаби і пуголовка. Вони можуть пересуватися по суші стрибками і навіть деякий час обходитися без води. В лагуні серед коралів плаває безліч різнокольорових риб. Дійсно, райське місце! Шкода, що ми не можемо залишитися тут подовше. Мешканці острова встають дуже рано, затемна. Від причалу відправляється човен з дітьми, вони їдуть в школу. Пора збиратися і нам - належить неблизький шлях.

Пора збиратися і нам - належить неблизький шлях

Наша команда складається з шести чоловік. Я, Стас, наші індонезійські помічники Еді і Есні, капітан Рой і його асистент Малик. Крім нас, в човні поміщаються наші валізи з технікою, дрон, два генератора, тонна палива в бочках, гасова піч, і запас провізії і прісної води. Загалом, ми непогано підготовлені до життя на незаселених островах. Трохи бентежить те, що з засобів навігації на борту тільки мій телефон з gps-навігатором: немає навіть компаса. І звичайно ж, ми заблукали, як ми допливли не туди, куди хотіли. Капітан пояснив це тим, що він зголоднів, тому помилився островом. Довелося зробити зупинку на обід.

Відновивши таким чином навігаційні навички капітана, вирушаємо далі. Нам потрібно дістатися до острова, де живуть рейнджери, що охороняють заповідник. Він уже здався на горизонті. Але навперейми нам швидко рухається хмара, і незабаром ми опиняємося під дощем. Видимість майже нульова, ллє як з відра, і човен зупиняється, щоб перечекати негоду. Ми збираємося під дах і намагаємося приховати від води багаж. На щастя, дощ був недовгим, і через годину ми можемо продовжити шлях. Човен причалює до острова рейнджерів, нам дають хлопчика в поводирі і «добро» на відвідування заповідних островів. Рейнджери теж підгодовують акул, і біля причалу снують сірі тіні. Акули тут крупніше, ніж були в Піанемо: метра два в довжину. Еді каже, що вони не небезпечні, домашні, і з задоволенням їдять рис, який їм дають. Але лізти в воду поруч з ними я б не хотів - а раптом їх погано погодували.

Попереду видно порослі джунглями скелі островів Ваяг. Човен ковзає в протоках між ними, ми шукаємо місце для табору. Більшість острівців не придатні для висадки: дуже круті скелі і щільна рослинність. Але уздовж одного з них тягнеться прекрасний піщаний пляж. Тут і зупинимося!

Пляж виглядає заманливо, але під час припливу він сховається під водою, тому залишати речі в цьому місці не можна, потрібно занести їх глибше в джунглі. Через деякий час табір набуває цілком обжитий вигляд: намети, тент для обладнання, грубка, фляги з водою і ящики з їжею. Питаю, чи є на островах отруйні або небезпечні тварини. Есні каже, що на суші немає, а ось у воді можуть зустрітися скати-хвостоколи і риба-камінь, так що слід дотримуватися обережності і заходити в воду у взутті.

Озброївшись легким мачете, йду за дровами в ліс. Знайти суху деревину для багаття в джунглях не просто: стовбури повалених пальм виявилися порожнистими, а ліани для багаття не придатні. Але на дальньому кінці лагуни я знайшов сухий кущ і нарубав гілок. Поки ходив, почався приплив, і повертатися довелося по воді, що залила пляж.

Я склав невелике багаття, ми повечеряли. Швидко стемніло. Піднялася місяць; навпроти нашого острівця зупинилася красива яхта, в темряві її щогли були підсвічені. Я вирішив, що йти спати в намет при такій красі нерозумно і натягнув гамак між дерев, так, щоб звідти мені було видно лагуну і яхту.

Еді це дуже схвилювало: «Сергій, не можна спати в джунглях без намету. Вночі з дерев спускається вуглекислий газ. Обов'язково потрібна намет ». Я запевнив його, що якщо відчую недобре через вуглекислого газу з дерев, відразу піду в намет. Після першої ночі він побачив, що я вижив, і заспокоївся. А Есні стала називати мене «Jungleman Sergey».

Вночі на острові дуже красиво, дме легкий вітер, хвилі плескаються, незліченні зірки переморгуються з вогниками планктону в смузі прибою. Однак ця нічна романтика вабила лише мене, а решта команди відправлялася спати після заходу сонця, годині о сьомій вечора. Я ж довго любив сидіти в темряві на березі.

Я ж довго любив сидіти в темряві на березі

Вологість і сіль - ось дві постійних складових життя на острові. Вже через пару днів наша одяг і волосся стали жорсткими від солі, тому черговий дощ ми зустріли з радістю. Він застав нас в човні, коли ми вирушили на зйомку в далеку лагуну. Я ліг на дах, теплі краплі клює мені обличчя, змиваючи сіль. Човен без якоря дрейфувала по протоках уздовж зелених шапок островів. Коли дощ скінчився, ми зняли кілька панорам з дрона і повернулися в табір.

Коли дощ скінчився, ми зняли кілька панорам з дрона і повернулися в табір

Основною метою нашої експедиції була зйомка островів з повітря. Але я не міг упустити можливість піднятися на гору і побачити панораму Ваяга своїми очима. Прохід в джунглі був досить широким, і я налаштувався на легку прогулянку, однак через півсотні метрів мій оптимізм зменшився: скеля стала підніматися все крутіше вгору, і я вже майже вирішив здатися. Але крізь крони дерев здалося сонце, і через якийсь час я піднявся на вершину. Вид відкривався чудовий, вода лагуни переливалася смарагдовими і блакитними відтінками, далеко було видно яхта, а біля берега - наш човен. Але якими ж вони були крихітними! Зробивши кілька фотографій і оглянувши обдерті об каміння щиколотки, я став спускатися. Мене не було близько двох годин, і в таборі вже стали турбуватися. Але головне, що я встиг до обіду!

Але головне, що я встиг до обіду

Наступна ніч гідна особливої ​​уваги. Тільки-тільки налагодився табірний побут і здавалося, що всі складнощі позаду, як природа вирішила випробувати нашу знімальну групу на міцність. О десятій вечора почалася гроза. Ліло не те щоб сильно, але дощ перемежався поривами вітру, задуває воду під тент і всередину наметів.

Ще коли розбивали табір в перший день, ми з Еді, критично оглянувши наші намети, прийшли до висновку, що вони придатні тільки для захисту від сонця і комах. Будь-який найменший дощ повинен був швидко промочити їх наскрізь, так як в конструкції відсутні дощові тенти.

Перші краплі важко стукнули по брезенту наметів, і я вирішив перебратися під великий тент, де було заховано обладнання. Як виявилося потім, це було саме сухе місце на острові. Через кілька хвилин зверху обвалилася стіна води, пориви вітру загрозливо розгойдували дерева. У наметах не спали: судячи з метання променям ліхтариків, мої друзі намагалися боротися зі стихією, затикаючи течі, але безуспішно. І тільки з човна доносився безтурботний хропіння капітана. Гіди прийшли перечікувати дощ під до мене, але, мабуть, зрозумівши безглуздість цієї затії, так як задувало і заливало там пристойно, розповзлися мокнути по своїх наметах.

Як розповів на ранок Стас, він із сумом спостерігав, як ростуть озерця води на дні його намету. Намоклий спальник, який служив матрацом, перестав гріти. З'явилися думки про теплу непромокаючої куртці або хоча б кофті, але добігти і розкопати все це з валіз, захованих в горі обладнання, а потім повернутися в намет, що не промокнув - слабо здійсненне завдання при такій силі дощу і вітру.

Не знаю у кого як, але ні в мене, ні у Стаса вночі навіть не виникло думки йти спати в нашу смердить соляркою і фарбою човен ... Через кілька годин дощ став стихати, я загорнувся в брезент і заснув.

Прокинувся від того, що хтось чіпав мене за п'яту. Я обурився і запалив ліхтар. З темряви на мене дивилося щось. Щось було членистоногих, розміром з кошеня і з очима на стеблинках, і йти не збиралося. Це був краб, відомий як «пальмовий злодій».

Я почав згадувати все можливе про ці крабах. Знав я трохи: що це один з найбільших сухопутних членистоногих, що живе він на островах і лазить по деревах. Щодо харчування я начебто чув, що вони люблять кокоси, але ось чи харчується краб п'ятами туристів або просто хоче познайомитися, я не був упевнений. Тому я вирішив знехтувати законами гостинності і повернути нічного гостя в ліс. Однак він виявився проти. При спробі зловити його краб став розмахувати клешнями значного виду і грізно по-котячому шипіти. Ну цього я вже не зазнав і, озброївшись прутом, випровадив нахабу в темряву. Він засмутився і більше не повертався.

Він засмутився і більше не повертався

На острові були і інші мешканці. На запах консервів з джунглів приповзають варани. Вони були такі значні, як їх побратими з острова Комодо: найбільший не перевищував метра в довжину. Нас вони абсолютно не боялися, а ночами робили набіги на мішки зі сміттям.

З ранку після зливи ми стали підраховувати втрати. Намокли все! Взагалі все! Незважаючи на те, що я, можна сказати, зубами і своїм тілом тримав вночі тенти, якими було приховано обладнання, але їх все одно здувало, і тому до ранку не залишилося жодної речі, рюкзака або мішка, які були б сухими. Намок і дрон.

Спорудили імпровізовану сушку на березі і розвісили все, що можна було повісити сушитися. Дрон Стас закинув в човен, де він досить швидко обсох. Залишалося сподіватися, що чиста дощова вода не завдала йому ніякої шкоди. Після першого запуску трохи відлягло - техніка працювала нормально.

Погода схоже вирішила спокутувати свою провину за минулу ніч: день видався просто чудовий! Сонце, невеликі купчасті хмарки на небі в першій половині дня і ближче до вечора - просто казка для фотографів!

Кілька днів на островах пройшли непомітно, і пора було повертатися в цивілізацію. По дорозі ми зустріли зграйки летючих риб, кілька великих морських черепах, а гігантська манта вистрибнула з води привітати нас. Підводний світ Раджа-Ампат дуже різноманітний, але, на жаль, дайвінг і підводні зйомки в наші плани не входили.

Фото і текст: Сергій Шандін , Стас Сєдов

03.12.2015

#
Пользовательское соглашение | Для правообладателей www.ruqmida.ge24d33aa Copyright © 2016 Все права защищены.