Навигация
Реклама

Поїздка в Карелію на машині відгук на сайті СВ-Астур

1. Поїздка в Карелію на машині Я думаю, що кожен турист стикався з проблемами, пов'язаними з МПС: і...
  2. Похід по Криму - 22 маршрут
  3. Маршрути: гори - море

Поїздка в Карелію на машині

Я думаю, що кожен турист стикався з проблемами, пов'язаними з МПС: і запізнення поїздів, і нескінченні ночі на вокзалах в чергах за квитками, і війна з провідниками з приводу провезення спорядження. Все це виключено, коли їдеш в своєму автомобілі: тут ти сам собі машиніст, касир і провідник.

На користь автомобіля говорить і те, що з ним значно розширюються пізнавальні можливості туризму: стільки історичних, архітектурних і природних пам'яток, як в тому поході, я за все своє життя, напевно, і не бачив. На цей раз ми вирушили на Кольський півострів і в Карелію на своїх машинах: я на «Жигулях» 11-ої моделі, а Валентин Корнілов на «Волзі».

Карелія була моєю давньою мрією, на Кольському ж з башкирських туристів-водників ніхто ще не був. Знаючи, що там багато озер, в якості засобів сплаву вибрали старенькі «Таймені»: дві «трійки» і «двійку». Правда, на одну з тримісних човнів буквально перед виходом придбали оболонку з ПХВ (поліхлорвінілу), випуск яких освоїла Уфимская фірма «RIG».

За 27 днів ми проїхали 8665 км по 15 областям і 5 республікам (в тому числі 280 км по грунтовкам) і пройшли на байдарках 208 км по річках Теріберка, Умба, Водла. Річки вибирали так, щоб до них було зручно під'їхати на машині і щоб кінцева точка сплаву теж була поруч з дорогою. Біля річки все висаджувалися (нас було 7 чоловік) і займалися складанням байдарок.

Я і Валентин в цей час відганяли машини ближче до кінцевої точки сплаву, визначали на зберігання, і потім поверталися на попутках або рейсовим транспортом. На Териберка машини залишили у прикордонників, які несподівано для нас стояли в 2 км вище однойменного селища (хоча в Уфі з Інтернету ми дізналися, що район Териберка не є прикордонна зона).

Ні супровідний лист, ні вмовляння не допомогли. Прикордонникам потрібен був дозвіл з прикордонного загону, а він в Мурманську. Загалом, в селище нас не пустили, але це виявилося і на краще, так як через 3 дня, сплави по річці, ми знайшли свої машини там, де і залишили - у контрольно-слідової смуги поряд з будкою прикордонників.

У селище же нас попросили з'їздити самі прикордонники: хлопцям захотілося ковбаси, булок і соку. Свого часу ми теж служили в армії і знаємо, що цього дійсно хочеться. Селище Теріберка справив гнітюче враження: розруха, в ньому важко було б знайти місце для стоянки машин. Але в магазині є все, і працює він цілодобово: полярний день все-таки.

При сплаві по Умбе машини відігнали в місто Кандалакшу, і там визначили на стоянку. Від кінцевої точки сплаву, селища Умба, до Кандалакші 100 км по гарній трасі. Вранці і ввечері ходить автобус, але і приватники за ту ж ціну швидко вас доставлять. На річці виправдалося таке якість авто-водного туризму, як мобільність.

Справа в тому, що офіційно сплав по Умбе заборонений рибнагляду. З усіх груп, які попалися нам на маршруті (2 московські, івановці і ярославці), тільки ми йшли офіційно, з маршрутної книжкою, але без дозволу рибнагляду. І от увечері, коли ми з Валентином поїхали в Кандалакшу за машинами, на «уазику» під'їхали інспектори.

Переконавшись, що керівників групи немає, поїхали, пообіцявши вранці повернутися. Природно, ми чекати їх не стали, швидко занурилися і вночі відбули. Всю Умбу подолали за 5 днів, в той час як інші групи проходять цей маршрут за 1,5-2 тижні. Річка запам'яталася Падун - красенем-порогом, де у нас трапився один оверкиль.

Запам'яталося Канозера з його «родзинкою» - островом Скелястих з петрогліфами. І ще бурею, яка застала нас посередині озера, коли ми через метрові вали і суцільну стіну дощу, під миготіння блискавок і канонаду грому пробивалися до берега. Вразив нас і 25-хвилинний сплав-слалом по Родвінге (однієї з проток Умби) - як нагорода за переживання на Канозера.

Приїхавши в Карелію, від місцевих жителів дізналися, що через сильну спеку Водла обміліла, і туристи в її верхів'ях тягнуть катамарани на собі. Розсудливо вирішивши, що наші старенькі «Таймені» не витримають безводдя, ми вирішили пройти тільки нижню частину річки, почавши сплав з селища Водла, куди веде хороша грунтовка і ходить автобус з Пудожа.

Водла запам'яталася дуже теплою водою (+ 26 ° С), заколи в порогах (греблі з вертикально стоять колод з вузьким проходом по центру, в якому встановлюється рибальське «морда» - каркасна мережу) і великою кількістю «топляков». Машини цього разу залишили в селищі Кривці у пожежників, депо яких розташоване недалеко від берега, поруч з дорогою.

На зворотному шляху ми проїхали по містах «Золотого кільця». Кострома, Ростов, Переславль-Залеський, Сергієв Посад, Володимир, Суздаль, храм Покрова на Нерлі - є що згадати. І є куди ще прагнути, так як графік нас підстьобував і не давав повністю насолодитися красою цих міст.

І ще одна мета була у нашого походу: за дорученням Башкирської республіканської МКК ми в Ульяновську, Пензі, Новгороді, Петрозаводську і Мурманську залишали Положення про чемпіонат Уралу зі спортивного туризму, який другий рік проводить наше Міністерство з фізичної культури, спорту і туризму. Так ми встановили дружні зв'язки з туристами Центральної і Північної частини Росії.

Стаття опублікована в газеті «Вільний вітер», на нашому сайті публікується з дозволу редакції. Сайт газети http://veter.turizm.ru/

Назад в розділ

Легендарна Тридцятка, маршрут

Через гори до моря з легким рюкзаком. Маршрут 30 проходить через знаменитий Фішт - це один з найграндіозніших і значущих пам'яток природи Росії, найближчі до Москви високі гори. Туристи нічого проходять всі ландшафтні та кліматичні зони країни від передгір'їв до субтропіків, ночівлі в притулках.

Похід по Криму - 22 маршрут

З Бахчисарая в Ялту - такої щільності туристичних об'єктів, як в Бахчисарайському районі, немає ніде в світі! Вас чекають гори і море, рідкісні ландшафти і печерні міста, озера і водоспади, таємниці природи і загадки історії, відкриття і дух пригод ... Гірський туризм тут зовсім не складний, але будь-яка стежка дивує.

Гірський туризм тут зовсім не складний, але будь-яка стежка дивує

Маршрути: гори - море

Адигеї, Крим. Вас чекають гори, водоспади, різнотрав'я альпійських лугів, цілюще гірське повітря, абсолютна тиша, снежники в середині літа, дзюрчання гірських струмків і річок, приголомшливі ландшафти, пісні біля вогнищ, дух романтики і пригод, вітер свободи! А в кінці маршруту ласкаві хвилі Чорного моря.

#
Пользовательское соглашение | Для правообладателей www.ruqmida.ge24d33aa Copyright © 2016 Все права защищены.